via communicatie naar verandering

Schrijf je in voor de masterclass verandering en communicatie, september 2018

Organisatieverandering is aan de orde van de dag. Toch is veranderen nog lang geen ‘business as usual’. Wil je meer weten over de rol van communicatie bij organisatieverandering? Wil je denken en doen? Schrijf je dan in voor deze masterclass in vier delen. De masterclass start in september 2018. 

Verandercommunicatie
Het begrip ‘verandercommunicatie’ zegt het al: er is speciale communicatiedeskundigheid nodig om organisatieveranderingen te ondersteunen en begeleiden. Als je in het (interne) communicatievak of als HR-advsieur werkzaam bent, zal je dit kunnen beamen. Als specialist ‘de communicatie van verandering’ deel ik graag de kennis en ervaring die ik de afgelopen tien jaar heb opgedaan, als veranderkundige, verander- en communicatieadviseur en verandermanager.

Veranderkundige kennis
De masterclass bestaat uit 4 dagdelen en is door mij georganiseerd omdat ik merk dat er veel behoefte is aan de verdieping van veranderkundige communicatiekennis bij communicatieprofessionals, bestuursondersteuners, HR-adviseurs, organisatieadviseurs en projectleiders. Om jouw eigen vraagstukken centraal te kunnen stellen in de bijeenkomsten, werken we met groepen tot maximaal 10 personen.

Programma
Het aantal deelnemers aan de masterclass is tussen de zes en tien. Er is ruimte voor eigen casuïstiek, er is veel interactiviteit, maar er zit ook lekker veel nieuwe kennis in het programma. Reken op 1 uur voorbereidingstijd per bijeenkomst. Onderwerpen die in de bijeenkomsten aan de orde komen:

  • veranderbaarheid/maakbaarheid van organisaties;
  • invloed van de netwerksamenleving op organisatie en communicatie;
  • relatie tussen veranderstrategie en communicatiestrategie;
  • kijken naar en duiden van (organisatie)gedrag en werkingsmechanismen;
  • soorten veranderingen, de kenmerken van de organisatie en de gevolgen voor de communicatieaanpak;
  • leren denken in communicatieprocessen, interventies en veranderen in ‘het hier en nu’;
  • kiezen voor  interventies (inclusief communicatiemiddelen);
  • de rol van de adviseur/professional: jij als ‘lopende interventie’;
  • het veranderverhaal.

Er worden verschillende soorten organisatieverandering als voorbeeld gebruikt, zoals jouw eigen casuïstiek, reorganisaties (met ontslag), een samenvoeging van afdelingen of organisaties, de invoering van nieuwe werkmethoden en gedragsverandering.

Inschrijving
Ben je geïnteresseerd in interne communicatie? Staat jouw organisatie aan de vooravond van een (volgend) veranderingsproces? Wil je denken en doen?  Heb je behoefte aan inspiratie en nieuwe gezichtspunten? Schrijf je dan in via het contactformulier hieronder of via  info@filtercommunicatie.nl onder vermelding van ‘masterclass september 2018’! De definitieve data worden later bekend gemaakt.

Contactformulier

Nancy van der VinDit artikel is geschreven door: Nancy van der Vin (64 Posts)

Filtercommunicatie wordt geleid door Nancy van der Vin (1964), een ervaren, breed inzetbare organisatieadviseur én communicatiemanager. Gespecialiseerd in communicatie bij veranderingsprocessen en reorganisaties. Een snelle denker die gemakkelijk schakelt: tussen strategie, beleid en uitvoering; tussen organisatie en communicatie. Taalgevoelige analytica die goed op koers blijft in een complexe omgeving met tegengestelde belangen. Denker én doener. Uitgebreide ervaring bij: rijks- en gemeentelijke overheden zoals politie, Belastingdienst, Douane, brancheverenigingen en gemeenten, (geestelijke) gezondheidszorg, en zakelijk dienstverlening. Enthousiast, betrokken, sociaal en overtuigend. Near native in de Engelse taal, in woord en geschrift.


Geen reactie mogelijk.