In het cursusjaar 2012 start het Centrum voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht met een cursus over de communicatie van verandering.
De cursus is bedoeld voor communicatie-, organisatie-en HR-adviseurs die veel met veranderingsprocessen te maken hebben in hun organisatie of bedrijf, en aan verdieping toe zijn. Belangrijke veranderingsprocessen die aan de orde komen zijn reorganisaties, automatiseringstrajecten, in- en out sourcing, kwaliteitstrajecten en fusies.
Doen wat werkt
De basis van de cursus is evidence based. De deelnemers leren kijken naar de communicatie van verandering vanuit een wetenschappelijk onderbouwing. Wat werkt aantoonbaar wel, en wat werkt niet in veranderingsprocessen? Welke gevolgen heeft dit voor de praktijk van interne communicatie? Hoe kom je van droom naar daad, van strategie naar uitvoering?
Toepassing
In 8 dagdelen leren de deelnemers hoe zij interne communicatie inrichten die leidt tot de gewenste en waarneembare gedragsverandering. Daarbij brengen docenten en deelnemers casussen in vanuit de praktijk van alle dag. Maar er wordt ook kennis overgedragen. Kennis die inspireert, die deelnemers uitdaagt gebaande paden te verlaten, die bijdraagt aan het vakmanschap van deelnemers en vooral, kennis die leidt tot toepassing.
Docenten
De cursus wordt ontwikkeld en gegeven door Nancy van der Vin van Filtercommunicatie, Lydia Jumelet en CCJHU. Nancy van der Vin adviseert en begeleidt overheden en bedrijven bij ingrijpende veranderingsprocessen. Zij werkt(e) voor de Douane, de Belastingdienst, het UMC Utrecht, patiëntenverenigingen en bancaire organisaties.
Kwaliteit
De cursus is vooraf getoetst door managers en professionals bij overheid en bedrijfsleven, op kwaliteit en relevantie voor de beroepspraktijk van communicatie-, organisatie-en HR-adviseurs. Informatie over kosten, data en inschrijving volgen in het voorjaar van 2012.
Meer informatie? Stuur een e-mail naar info@filtercommunicatie.nl onder vermelding van ‘Communicatie van verandering’